Kuriéri už začínajú pociťovať blížiace sa vianočné sviatky. Počet objednávok z internetových obchodov začína postupne narastať a podľa očakávania kuriérov bude tohtoročná sezóna pre e-shopy silná. Zákazníci, ktorí chcú vianočné darčeky pre rodinu a blízkych kupovať online, by si preto nemali nenechávať sviatočné nákupy na poslednú chvíľu.
Vianočná sezóna internetových nákupov sa postupne rozbieha. S blížiacim sa koncom roka sa pravidelne zvyšuje množstvo zásielok, ktoré kuriérske spoločnosti prepravia z internetových obchodov k zákazníkom. Ich množstvo spravidla kulminuje okolo „nákupného sviatku“ Black Friday, kedy e-shopy pripravujú pre svojich zákazníkov rôzne akciové ponuky a zľavy. Od tohto dňa, ktorý tento rok pripadol na 25. novembra, už množstvo prepravených zásielok neklesne až do Vianoc. Počet objednávok, ktoré v tomto období kuriérske spoločnosti prepravia, je aj o desiatky percent vyšší ako počas bežného roka.
„Tento rok očakávame silnú sezónu, aj keď pravdepodobne nedosiahne rekordnú úroveň z minulého roka, kedy naše životy výrazne ovplyvňovala pandémia a s ňou súvisiace bezpečnostné opatrenia. Počet zásielok v posledných týždňoch pred Vianocami bude podľa našich odhadov o 60 percent vyšší, ako je bežné,“ odhaduje generálny riaditeľ DPD na Slovensku, Peter Pavuk. Počet ľudí, ktorí nakupujú na internete postupne rastie. Navyše, v období pandémie si nákupy na internete vyskúšalo veľké množstvo nových zákazníkov, z ktorých mnohí už pri nich aj ostali. „Nákupy na webe objavili aj ľudia, ktorí predtým uprednostňovali kamenné obchody. Množstvo zákazníkov, ktorí využívajú výhody a pohodlie internetového nakupovania sa tak skokovo zvýšil,“ hovorí Peter Pavuk.
Kuriéri upozorňujú, že do Vianoc doručia všetky zásielky, ktoré budú odovzdané na prepravu do 20.decembra. To znamená, že zákazník, ktorý chce mať istotu, že všetky darčeky dorazia včas pod vianočný stromček, by mal svoje objednávky v internetových obchodoch ukončiť pred týmto dátumom.