Štúdia publikovaná v roku 2014 zistila, že rozhodovanie o nákupe môže pomôcť posilniť pocit osobnej kontroly nad prostredím, v ktorom sa nachádzame. Odborníci v časopise Journal of Consumer Psychology zistili, že maloobchodná terapia nielenže robí ľudí okamžite šťastnejšími, ale môže tiež bojovať proti pretrvávajúcemu smútku.
Ďalší dokument z roku 2014, napísaný odborníkmi z University of Michigan, odhalil, že kupovanie vecí, ktoré sa vám osobne páčia, môže byť 40-krát účinnejšie pri získavaní pocitu kontroly ako nenakupovanie.
Psychologička radí, že jeden z najlepších časov, kedy je najlepšie ísť von a urobiť si vianočný záťah, je po práci. Štúdia v Journal of Occupational Health Psychology podľa Nightingaleovej ukázala, že malé zážitkové voľnočasové aktivity po práci sú oveľa efektívnejšie pri znižovaní vyčerpania ako menej časté dlhšie prestávky, akými sú dovolenky.