Koľko herečiek malo záujem o hlavnú úlohu?
Sme radi, že na konkurz prišlo 99 % z dievčat, ktoré sme tajne dúfali, že prídu, a, samozrejme, objavili sa aj nové tváre. Keď vypíšete konkurz a nikoho nevoláte a ten človek sa aj tak prihlási, tak zistíte jednu vec - tým deklamuje pripravenosť sa o rolu pobiť a to, že ju chce dostať. Porovnávam si aj kvalitu s nastupujúcou generáciou, to je veľmi dôležité. Viem, že Lenka Fecková, Dominika Richterová alebo Natália Kóšová to zaspievajú perfektne, aj sa mi to potvrdilo, ale potrebujem si ich porovnať a počuť ich medzi ďalšími 50 dievčatami. Táto úloha je obrovský tlak, každý bude spev porovnávať s Marikou, to je fenomenálny originál, ktorý je neskutočne ťažký a každý ho má v ušiach.
Hovorí sa o vás, že ste vraj veľmi prísny režisér. Rozplakal sa už niekto na skúškach?
Určite sa rozplačú, ale pri našom povolaní je to bežná vec. Nie vždy sa darí, nie vždy to ide. Keď raz človek do môjho tímu vpadne a je dobrý, väčšina z nich to so mnou ťahá desať až pätnásť rokov, tak to nebude asi až také zlé.
Vaša manželka Barbora je tiež muzikálová herečka. Ste aj na ňu rovnako prísny?
Na ľudí, s ktorými mám ten najbližší ľudský vzťah, som ešte prísnejší. Tým ich v podstate chránim od toho, čo je na hereckej práci najhoršie - keď má šatňa pocit, že niekto má protekciu. To u mňa nehrozí a všetci to vedia. Väčšinou tieto reči šíria tí neúspešní. Na konci dňa totiž každý režisér hovorí o svojom diele, a to si nenechá zničiť. Myslím, že to neplatí len u mňa, ale u každého príčetného režiséra. To je ako keby tréner staval niekoho, kto by mu prehrával zápasy.
Máte už v hlave nápad na ďalší muzikál?
November je šialený. Muzikálová časť mojej spoločnosti je ešte na turné s Čajočkami, Slovenské divadlo tanca odlieta na turné do Kanady, stále hráme Vodu a krv nad vodou a Vyznanie. Najnovšie mám v hlave moderný balet, ktorý budem robiť neskôr. A muzikál? Nápadov je veľa, ale v najbližšej dobe sa nechystám robiť nič, stačilo, je toho teraz veľa.