Podľa ankety, na ktorej sa zúčastnilo vyše 10.000 ľudí, viac ako polovica opýtaných (52 %) nakupuje iba produkty, ktoré skutočne potrebujú. Približne 44 % respondentov uviedlo, že už neutrácajú "za zábavu alebo luxusný tovar", 31 % sa pokúša obmedziť návštevy reštaurácií a namiesto toho jedia doma a zhruba 30 % opýtaných súhlasilo s výrokom "nakupujem menej".
"Ľudia využívajú aj mnoho iných stratégií šetrenia. Viac porovnávajú ceny, venujú väčšiu pozornosť špeciálnym ponukám, prechádzajú na lacnejšie produkty, ako sú vlastné značky reťazcov, alebo častejšie nakupujú v diskontoch," povedal odborník spoločnosti NielsenIQ Lothar Staiblin.
Mnohí spotrebitelia tiež menia svoje spotrebiteľské návyky, napríklad maslo nahrádzajú margarínom a minerálky vodou z vodovodu. Podľa prieskumu sa inflácie vôbec neobáva len asi 10 % populácie. Ide najmä o ľudí s vysokými príjmami.