Hlavné mesto však tvrdí, že ministerstvo sa rozhodlo posúdiť dosahy špecifického technického riešenia, s ktorým projekt novej električkovej trate v skutočnosti neráta. Posudok expertov zo Slovenskej technickej univerzity (STU) v Bratislave, ktorých viedol Stanislav Žiaran, hovorí v neprospech vybudovania koľajovej trate na vyvýšenej stavebnej konštrukcii reprezentujúcej viadukt či estakádu ponad podzemné garáže a technické priestory SND.
"Vyvýšené stavebné konštrukcie sa z hľadiska vibroakustiky výrazne prejavujú nízkofrekvenčným dunivým hlukom a vibráciami, pričom tento dunivý hluk sa niekoľkonásobne zvyšuje v uzatvorenom priestore, čo je aj prípad priestorov SND," upozornili. Dodali, že negatívnemu akusticko-vibračnému efektu vplývajúcemu aj na samotnú konštrukciu budovy divadla nezabráni ani zníženie rýchlosti prejazdu električkových súprav.
"Ak odborníci v akustickej štúdii dokazujú, že variant električkovej trate pred novou budovou SND, ktorý presadzuje Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, môže kultúre spôsobiť nenávratné škody, verím, že tento odborný názor bude rešpektovaný všetkými stranami," apeluje v tejto súvislosti ministerka kultúry SR Natália Milanová (OĽANO).