Magistrát výzva rezortu zarazila. "Nerozumieme, prečo sa ministerstvo rozhodlo teraz posudzovať dosahy technického riešenia, keď takéto riešenie ešte nebolo ani definitívne navrhnuté, a navyše posúdilo riešenie, ktorého použitie sa práve z dôvodu možných negatívnych dosahov nepredpokladá," uviedla za radnicu hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková.
Pripomenula, že nezávislí experti už v roku 2021 skonštatovali, že pri prijatí primeraných opatrení nebude mať stavba ani prevádzka navrhovanej električkovej trate výrazný vplyv na divadlo. "V rámci týchto opatrení začalo mesto v spolupráci so SND počas leta 2022 s meraním súčasného stavu hluku a vibrácii v budove divadla a ďalšie merania sa realizujú práve v týchto týždňoch," upozornila Schmucková. Výsledky meraní budú slúžiť ako podklad na vypracovanie matematicko-technického modelu a technickej štúdie. "Až táto technická štúdia, ktorá vzniká v spolupráci s odborníkom STU a ďalšími odborníkmi, navrhne také technické riešenie na výstavbu novej trate, ktoré prevádzku a chod divadla neohrozí," zdôraznila.
Bratislavský magistrát v spolupráci so súkromným investorom plánuje viesť budúcu električkovú trať v zóne Chalupkova aj popred novú budovu SND po Pribinovej ulici, argumentuje tým, že tento variant sa javí ako najlepší. Ministerstvo kultúry, ktoré vlastní na tomto území pozemky, i vedenie SND plány mesta v obave o prevádzku divadla odmietajú, výrazne proti sú i občianski aktivisti.