„Potvrdzuje to aj výrazný pomer efektívnych rýchlostí kmitania (vibrácií), ktorý je viac než 10-násobne vyšší na vyvýšenej stavebnej konštrukcii (estakáde, viadukte) ako na zemnom podloží,“ stojí v analýze. Viadukt v tomto prípade reprezentujú podzemné garáže a technické priestory SND, nad ktorými by električka prechádzala.
Odborníci tvrdia, že „pomer efektívnych hodnôt zrýchlenia vibrácií je viac ako 5,2-násobne vyšší na viadukte ako na zemnom podloží, čo výrazne zvyšuje nepriaznivé únavové pôsobenie na budovu SND.“ Neodporúčajú preto tento variant trasovania. Mesto pritom ešte v júni podpísalo memorandum s developerom J&T, kde sa de facto zaviazalo, že po splnení náležitostí vydá kladné stanovisko k stavbe.
Primátor to urobil bez toho, aby o tom informoval všetky zainteresované inštitúcie. Ministerstvo preto vyzýva magistrát na zriadenie pracovnej skupiny, to sa však zatiaľ nestalo. „Prečo sa ministerstvo rozhodlo teraz posudzovať dosahy technického riešenia, nerozumieme. Takéto riešenie ešte nebolo ani definitívne navrhnuté,“ uviedla hovorkyňa mesta D. Schmucková.
Mesto musí hľadať nové možnosti
Závery odborníkov jasne ukázali, že trasovanie električky popred SND nie je dobré riešenie. Ja osobne to tvrdím už dlhú dobu. Musela by totiž prechádzať nad podzemným parkoviskom a technickými priestormi divadla, čo by si vyžadovalo postavenie mohutnej mostnej konštrukcie. Tá by síce nebola viditeľná zvonka, no pri prejazde električiek by vo vnútorných priestoroch vznikal podobný efekt ako pri viadukte. Lepším riešením by bolo trasovanie električky pred Autobusovou stanicou Nivy. Mesto by malo urýchlene hľadať nové možnosti.