Cestujúci ušetria čas vďaka IC vlakom aj na trase Žilina – Bratislava. Tú v priemere prejdú za 1 hodinu a 37 minút, namiesto 1 hodiny a 45 minút, ako je to v aktuálne platnom grafikone. "Výrazné zlepšenie a skrátenie jazdnej doby nastane na trati Bratislava – Prešov a opačne s prestupom v Kysaku na REX, ktorý bude stáť okrem Kysaku už len v Prešove," dodal Kováč.
Zároveň priblížil, že k zrýchleniu pri IC vlakoch aj pri expresoch dôjde najmä zrušením niektorých zastavení. Konkrétne vlaky IC 44 a IC 45 z Košíc do Viedne už nebudú zastavovať v stanici Trnava. "Ostanú však zastavenia v Kysaku, Poprade-Tatrách, Žiline či v Bratislave hlavnej stanici, prípadne v Bratislave Novom Meste alebo v Bratislave - Petržalke," spresnil hovorca ZSSK.
Pri vlakoch IC 520, IC 521, IC 522, IC 523, IC 524 z Košíc do Bratislavy dôjde k zrušeniu zastavení v staniciach Trnava, Trenčín, Vrútky, Ružomberok a Liptovský Mikuláš. Výnimkou je IC 525, ktorý bude aj naďalej zastavovať v Trnave pre nástup a výstup cestujúcich, a to z konštrukčných dôvodov (obsadená trať). Stanice, v ktorých budú IC 5xx zastavovať aj v nasledujúcom období, sú Kysak, Spišská Nová Ves, Poprad-Tatry a Žilina.
Priemerná prepravná vzdialenosť v IC vlakoch sa podľa ZSSK pohybuje nad 290 kilometrov. Až 52 % cestujúcich ich využíva na cestu zo západného na východné Slovensko a späť, pričom 22 % cestujúcich využíva IC vlaky na prepravu priamo z Bratislavy do Košíc. Zo Slovenska do Viedne a späť sa prepravuje 6 % cestujúcich IC vlakmi.
Oproti grafikonu vlakovej dopravy 2021/2022 zrýchli ZSSK jazdný čas aj pri diaľkových vlakoch kategórie Expres na severnej trase z Bratislavy do Košíc o 24 minút. Namiesto 5 hodín a 50 minút pôjdu 5 hodín a 26 minút.