Minister školstva Ján Horecký to povedal po rokovaní vlády. Reagoval na vyjadrenia svojho predchodcu Branislava Gröhlinga (SaS), ktorý upozornil, že Slovensku hrozia pokuty, ak nebude rezort školstva riešiť situáciu žiakov z marginalizovaných komunít. Horecký dodal, že takéto vyhlásenia ho prekvapujú.
Už v máji boli podľa Horeckého niektoré úlohy v časovom sklze a oni nadviazali na prácu, ktorá bola vykonaná, no dobiehajú viaceré záležitosti. Opatrenia však podľa neho musia byť nastavené funkčne, rovnako aj financovanie. Komunikujú s terénom a pripravujú komunikačnú aj implementačnú fázu, čo Horecký označil za náročnejšie, než prípravu dokumentov a programových plánov. Vylúčil, že by niektoré z plánov boli zrušené, naopak, mali by byť zreálnené a zosúladené s rozpočtom i potrebami terénu. Reforma podľa neho musí byť konsenzuálne prijatá a považuje ju za veľmi potrebnú.
Bývalý minister školstva Gröhling tiež navrhol štyri kroky, ktoré by ministerstvo školstva malo urobiť. Považuje za potrebné zaviesť definíciu segregácie, monitorovať ju na školách, pracovať s deťmi z vylúčených komunít vo veku 0 až 6 rokov i prijať katalóg podporných opatrení. Tri z opatrení sú aj súčasťou plánu obnovy a podľa harmonogramu mali byť realizované na jeseň a v zime 2022.
Katalóg podporných opatrení by mal byť podľa Horeckého pripravený načas a ako míľnik plánu obnovy by mal byť aj splnený načas. Horecký povedal, že vyhodnocujú niekoľko stoviek pripomienok z medzirezortného pripomienkového konania, no katalóg by mal byť včas predložený vláde. Minister ho nechce nechať na pleciach riaditeľov škôl a učiteľov bez toho, aby im pripravil podmienky i finančné prostriedky na realizáciu. Horecký povedal, že to finalizujú a je presvedčený, že to stihnú v termíne. Ohrozenie prostriedkov z plánu obnovy vylúčil.