Druhý najväčší výrobca piva na svete očakáva v budúcom roku skokové zvýšenie vstupných nákladov na hektoliter piva spolu s výrazne vyššími nákladmi na energiu, najmä v Európe.
Heineken preto plánuje zvýšiť ceny "podľa lokálnych trhových podmienok", aby pokryl väčšinu z nárastu výrobných cien. Prevádzkový zisk však v budúcom roku pravdepodobne zaostane za čistými tržbami, uviedla spoločnosť.
Pivovarom sa tento rok podarilo do značnej miery ochrániť svoje marže pri prudkom náraste nákladov, a to zvyšovaním cien. Existuje však limit pokiaľ ide o to, koľko zákazníci zvládnu, pretože nekontrolovateľná inflácia a vyššie náklady na potraviny a energie ničia ich kúpnu silu.
Holandský pivovar v budúcom roku očakáva stabilné až mierne zvýšenie objemu predaja s nárastom na rozvíjajúcich sa trhoch a poklesom v Európe.