"Žijeme v konzumnom svete, ktorý je charakteristický nadmernou spotrebou a ktorého výsledkom je fakt, že nakupujeme veľa nepotrebných vecí," vyhlásila. Podľa SAŽP je vplyv reklamy pri výbere darčekov neodškriepiteľný, no treba si pamätať, že nadmerný konzum zaťažuje životné prostredie.
"Výsledkom sú rôzne environmentálne problémy, ako sú kontaminácia a znečistenie prostredia, stenčovanie ozónovej vrstvy, zmena klímy, úbytok biodiverzity, degradácia biotopov či problémy s odpadom," poznamenala Pšenáková.
V rámci decembrovej výzvy preto SAŽP vyzýva na nákup originálneho a zároveň environmentálne zodpovedného vianočného darčeka. "Môže ísť napríklad o poukaz na raňajky do postele, pozvánku na vlastnoručne pripravenú večeru či piknik, poukaz na masáž či výlet, domáce pečivo či koláč, vlastnoručne napísanú básničku alebo poviedku, namaľovaný obraz, dekoráciu z prírodnín, domácu kozmetiku alebo darček charitatívneho typu," poradila Pšenáková.