Že má vynovený sedan výkonný motor, prezrádzajú decentné detaily. Šesťuholníkový vzor mriežok chladiča či aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá. V rovnakom duchu sa nesú zmeny na zadnej časti. Nájdete tam hlboko zapustený čierny difúzor s masívnymi koncovkami výfukov. Jediná škoda, že neboli z karbónu.
To by však zbytočne dvihlo cenu a funkčné by boli rovnako. Navyše, v tomto prípade sa pri vývoji nemuseli naháňať za každým ušetreným kilogramom, čo vidno v interiéri, kde nájdete metre kože aj pohodlné sedačky, v ktorých môžete stráviť celý deň a v cieli nevystúpite rozlámaní, akoby vás zmlátil pouličný bitkár. Za volantom budete skôr chcieť, aby cesta trvala čo najdlhšie, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Prvým je motor, druhým podvozok, tretím zvuk v športovom režime a posledným ostré riadenie.
Bleskové reakcie
Pokiaľ šliapnete v akejkoľvek rýchlosti na plyn v športovom režime, M340i vystrelí bez oneskorenia za sprievodu pestrých zvukov. Pod kapotou totiž leží výkonný 3-litrový benzínový šesťvalec preplňovaný turbom typu twin-scroll, ktorý je označovaný za jeden z najlepších agregátov vôbec. Vyznačuje sa totiž nevädnúcim výkonom a vysokou efektivitou spaľovania.
Skutočný charakter vám však ukáže, až keď ho chytíte poriadne pod krkom. Nezabudnite si vypnúť trakčnú kontrolu, trochu adrenalínu nezaškodí... Šoférujete štvorkolku. Pocítite to aj v športovom režime, v ktorom má, našťastie, preferenciu zadnej nápravy. Nečakajte však, že pneumatiky roztrháte na franforce po pár ostrých prejazdoch zákrutami. Na siahodlhé drifty nájdete v ponuke BMW iné náradie...