Úsporná stíhačka?
V M340i xDrive je to skôr o tom, odsadiť si ho čo najprecíznejšie a s malým kontra ho vyviesť pod plným plynom von zo zákruty. To zvláda na jednotku aj vďaka adaptívnemu podvozku a športovému diferenciálu, ktorý na kolesá prenáša 374 koní a 500 Nm. Para autu nedošla ani pri opakovanej ostrej jazde v športovom režime s vypnutou kontrolou trakcie na vrchol Pezinskej Baby. Brzdy nevädli a motorový olej mal stabilnú teplotu, i keď sme radili pádlami, aby sme ho udržali vo vyšších otáčkach.
Napriek tomu, že výborne jazdí na kľukatiacich sa úsekoch, bude väčšina majiteľov výkonný sedan používať pravdepodobne častejšie na presuny po diaľnici. A budú z nich králi ľavého pruhu! Pružné zrýchlenie je impozantné aj v rýchlostiach nad 150 km/h. Pri takejto jazde však nemožno čakať nízku spotrebu. V športovom režime sme sa poľahky dostali pod 20 litrov benzínu, no keď sme išli s tempomatom na 120 km/h a v eko režime, z nádrže zmizlo litrov oveľa menej. Jazdili sme pod 9 litrov.
Práve to ukazuje dva základné charaktery tohto modelu. Stačí niekoľko kliknutí na správne tlačidlá a komfortný sedan sa transformuje na diaľničný expres s prskajúcimi výfukmi, ktorý drží ako prikovaný aj v zákrutách s nekvalitným povrchom.
BMW M340i xDrive
- Motor: R6
- Výkon: 374 koní
- Max. krútiaci moment: 500 Nm
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 4,4 s
- Max. rýchlosť: 250 km/h
- Cena: 87 998 €