Súkromný železničný dopravca začína hľadať trasy, na ktorých nie je taký silný konkurenčný zápas ako medzi Prahou a Ostravou. Leo Express už podal žiadosť o kapacitu na slovenskej železnici. Majiteľ a šéf firmy Leoš Novotný uviedol, že zámer nie je ešte definitívny, ale je to jedna z možností, o ktorých vážne uvažuje. Podľa Novotného by jednotka Stadler Flirt medzi Prahou a Košicami premávala dvakrát denne každým smerom. Jazda by trvala 7 hodín 21 minút so zastávkou v Ostrave.
Leo Express zatiaľ rieši aj spôsob podnikania na Slovensku. Buď bude jazdiť sám na vlastné riziko, alebo bude spolupracovať s národným dopravcom ZSSK. Novotný poukázal na to, že slovenský úsek je mimoriadne zaujímavý aj preto, že ide o hlavnú trasu, na ktorej nijaký súkromný dopravca nepôsobí.
Medzi Prahou a Košicami zatiaľ jazdia štyri priame vlaky Českých dráh (ČD), tri z nich idú v noci. Leo Express by na nej podnikal aj cez deň. Aj keď sú súpravy Stadler Flirt pôvodne určené hlavne na prímestskú dopravu, nebudú mať cestujúci problém pobudnúť v nich aj viac ako sedem hodín.