Väčšina opýtaných (58 %) v novembrovom prieskume UniCredit Bank odpovedala, že tento rok plánuje minúť na darčeky rovnako ako vlani, reálna hodnota ich peňazí však medzitým klesla. Z dôvodu vysokých cien zvyšné štyri desatiny (42 %) spotrebiteľov menia nákupnú stratégiu. Z nich 30 % plánuje na darčekoch ušetriť, zvyšných 12 % chce naopak minúť viac, aby udržali štandard, na ktorý boli ich blízki zvyknutí.
Ľudia, ktorí míňajú najviac, sú podľa banky v strednom veku, čo možno odôvodniť tým, že majú za sebou mnoho rokov pracovných skúseností a najväčšie úspory. Ďalším dôvodom môže byť vyšší počet členov rodiny, či už ide o deti alebo vnúčatá. Najmenej peňazí na darčeky minie najmladšia skupina dospelých (18 - 26 rokov).