VšZP tvrdí, že cieľom listu bolo poistencov informovať, edukovať a chrániť. "Len počas minulého týždňa sa na call centrum VšZP obrátilo viac ako 700 ľudí, ktorí majú podozrenie, že boli prepoistení na základe nekalých praktík. Aj preto si poisťovňa stojí za osvetovou aktivitou v podobe listu, ktorú realizovala v záujme ochrany poistencov," uviedla pre TASR manažérka komunikácie štátnej poisťovne Eva Peterová. VšZP zároveň odmieta tvrdenie, že v liste očierňovala Union ZP.
Štátna poisťovňa podotkla, že v súvislosti s výberom zdravotnej poisťovne rešpektuje rozhodnutie každého občana. "Keďže ide o zodpovedné rozhodnutie, pri ktorom ide o zdravie a životy ľudí, poisťovňa odmieta, aby sa robilo pod nátlakom a pod vplyvom nepravdivých a zavádzajúcich informácií," skonštatovala Peterová. Po sumarizácii všetkých podnetov poistencov sa chce štátna poisťovňa obrátiť s podaním na ÚDZS.