„Aj keď mierne zvýšite emocionálnu reaktivitu dieťaťa, znamená to, že je vyššia šanca, že keď sa objaví jedna z tých každodenných frustrácií, je pravdepodobnejšie, že bude reagovať zlosťou,“ vysvetľuje princíp účinku hlavná autorka štúdie Dr. Jenny Radeská z University of Michigan.
Časté používanie digitálnych zariadení na odvrátenie pozornosti od nepríjemného a rušivého správania detí podľa jej výskumu súvisí s častejšou neschopnosťou detí ovládať svoje emócie. Pritom schopnosť krotiť vlastné emócie je zásadnou podmienkou existencie v spoločnosti.
„Keď vidíte, že vaše troj až päťročné dieťa prežíva ťažké emocionálne chvíle, čo znamená, že kvôli niečomu kričí a plače, je frustrované, môže biť alebo kopať okolo seba alebo ležať na podlahe. … Ak je vašou stratégiou odvrátiť jeho pozornosť alebo ho prinútiť, aby bolo ticho, pomocou médií, potom táto štúdia naznačuje, že im to z dlhodobého hľadiska nepomáha,“ tvrdí docentka Radeská v rozhovore pre CNN.