Spokojnosť pacientov podľa hodnotenia kontinuálne rastie. Medziročne sa zlepšilo tiež hospodárenie nemocníc. "Jedným z vysvetlení môže byť tiež skutočnosť, že objem zdrojov nemocníc od zdravotných poisťovní rástol aj napriek zníženým počtom výkonov pre koronavírus, a teda aj nákladov na materiál, lieky, energie a podobne," podotkol Zachar. Poukázal, že štátne nemocnice v priemere naďalej hospodárili so stratami a naďalej sa zadlžovali.
Nemocnice v rámci hodnotenia museli prejsť kvalifikačnými kritériami komplexnosti a dostatočnej veľkosti vzorky pri sledovaných ukazovateľoch. Hodnotia sa vybrané ukazovatele kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti, skúseností, náročnosti diagnóz, spokojnosti pacientov, hospodárenia a transparentnosti.
INEKO dáta preberá okrem iných od zdravotných poisťovní na Slovensku, ministerstiev zdravotníctva a financií, Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, vyšších územných celkov, Národného centra zdravotníckych informácií či Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR. Index transparentnosti INEKO zostavil v spolupráci Transparency International Slovensko.