Údaje zbierali od 2. do 8. novembra od 1017 ľudí. Pre 57 % opýtaných bolo pri hľadaní zamestnania podstatné, aby mali dostatok informácií o náplni práce. Ponúkané zamestnanecké benefity zaujímali 32 % respondentov. Z prieskumu tiež vyplýva, že pre 20 % ľudí je podstatné dobré meno zamestnávateľa a 12 % sa vyjadrilo, že je dôležitý výstižný názov pracovnej pozície.
Informácie o platoch sú pre ľudí zároveň najfrustrujúcejším faktorom pri hľadaní práce. V prieskume 38 % respondentov uviedlo, že ich odrádzajú nízke mzdy. Frustrácia z nízkych platov sa za posledné dva roky zvýšila. V roku 2020 to bolo 33 %, kým tento rok bolo sklamaných z výšky mzdy už 38 % ľudí.
Pokiaľ ide o ďalšie faktory, 37 % opýtaných sa vyjadrilo, že je v ich regióne málo pracovných príležitostí a 33 % respondentov nedostalo reakciu zo strany zamestnávateľa. Uchádzači sú frustrovaní aj pre málo príležitostí v preferovanej oblasti a pre negatívnu spätnú väzbu od zamestnávateľa.
Personálna spoločnosť upozorňuje, že platy v ponukách nie sú komplexnou informáciou o budúcej výplate uchádzača, uviedla jej hovorkyňa Nikola Richterová. Firmy totiž uvádzajú minimum, ktoré môže zamestnanec pri konkrétnej mzde zarobiť. Po úprave zákonníka práce v roku 2018 zamestnávatelia na pohovore nemôžu dohodnúť nižší plat, ako uviedli v inzeráte. Podniky tak začali uvádzať reálnejšie mzdy ako predtým.