Situáciu podľa úradu treba riešiť najmä s ohľadom na bezpečnosť liečby a predchádzanie možného neodôvodneného čerpania zdrojov verejného zdravotného poistenia. TASR o tom informovala hovorkyňa ÚDZS Monika Hudecová.
Viac ako 58 percent podnetov bolo podľa hovorkyne opodstatnených. Pre odhalené problémy a vysoký podiel opodstatnenosti v porovnaní s ostatnými poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti v oblasti oftalmológie spustil úrad eskalačný mechanizmus. "Úrad má možnosť pozastaviť činnosť jednotlivým zdravotníckym pracovníkom na dobu maximálne 12 mesiacov. Keďže však úrad nemá kompetenciu pozastaviť pôsobenie právnickým osobám v rámci skupiny iClinic, o svojich závažných zisteniach informoval ministra zdravotníctva a požiadal ho, aby príslušné útvary ministerstva konali," uviedla hovorkyňa.
Zo 43 podnetov občanov na skupinu očných kliník iClinic úrad doposiaľ uzavrel 24 prípadov. "Z nich bolo v 14 prípadoch zistené porušenie povinnosti či už správne poskytovať zdravotnú starostlivosť, alebo viesť zdravotnú dokumentáciu," skonštatovala hovorkyňa. V rokoch 2019 až 2021 sa všeobecne miera opodstatnenosti podnetov pohybovala na úrovni 15 až 17 percent.