„Pri nákupe sú ako prvé v ponuke eznámky na rok 2023. Nižšie pod nimi sú naďalej umiestnené elektronické diaľničné známky s platnosťou na rok 2022, najmä pre motoristov, ktorí potrebujú krátkodobú elektronickú diaľničnú známku ešte v dňoch roka 2022,“ priblížila Žgravčáková. Tieto známky sú podľa nej výrazne označené šedou farbou, akoby neaktívnou, preto diaľničiari dôrazne upozorňujú motoristov, aby boli pri kúpe pozorní a volili správny druh eznámky.
Za jedenásť mesiacov tohto roka bola najobľúbenejšou medzi motoristami 365-dňová známka, tvorila zhruba 48 % z celkového predaja známok. Na druhom mieste je 10-dňová známka s podielom 24 % a na treťom je ročná známka s podielom zhruba 20 %. „Celkovo za jedenásť mesiacov roka sme predali viac než štyri milióny kusov elektronických diaľničných známok v celkovej hodnote približne 81 miliónov eur. Najobľúbenejším miestom nákupu diaľničnej známky je web, tvorí vyše 57 % predaja,“ doplnila Žgravčáková.
Druhú priečku obsadzuje nákup priamo v obchodnom mieste s 38 % predaja. Zvyšné percentuálne podiely tvoria predaje cez mobilnú aplikáciu či mýtomat. V rámci predajných miest jednoznačne vedie informačné centrum na hraničnom prechode D2 Brodské - Břeclav, kde sa za uvedené obdobie predalo 140-tisíc známok v celkovej hodnote takmer 1,5 milióna eur.