Stavba vo vysokohorských podmienkach bola extrémne náročná a stavebný materiál v začiatkoch vynášali horskí nosiči na svojich pleciach. Lanovka, ktorá mala svetové parametre, udivovala laickú, ale aj odbornú verejnosť. Premávali tu dve kabínky pre 30 cestujúcich, ktoré sa stretávali na polceste v stanici Štart. Jedna cesta trvala 25 minút a stála 36 korún, obojsmerná vyšla 48 vtedajších korún.
Smutný koniec
Na jeseň 1999 staručkú lanovku vypli pre verejnosť, keďže už nevyhovovala z technickej stránky. Navyše, vtedy už súbežne premávala moderná kabínková lanovka. Všetky budovy starej lanovky navrhol svetovo uznávaný slovenský architekt Dušan Jurkovič. . Po jej odstavení však ostali opustené a začali chátrať. Našťastie sa zachovali a dnes sú z nich národné technické pamiatky.
„Tá krásna budova stála opustená a rozpadávala sa. S pár ľudmi sme sa dohodli, že s tým niečo urobíme. Najprv sme trochu poupratovali a potom sa to tu rozbehlo. Podaril sa nám aj unikát. V roku 2013 sme otvorili galériu a knižnicu s čitárňou. Široko-ďaleko vyššie položenú nenájdete. Je v nej aj vyhliadková veža so zážitkovou gastronómiou,“ prezradil históriu stanice Patrik Kolesár z Tatranského okrášľovacieho spolku.