Naopak, referendum podporuje líder prieskumov, opozičný Hlas. „Využijeme všetky komunikačné možnosti, aby ľudia využili svoje slobodné a demokratické právo zúčastniť sa referenda a hlasovať. Každý jeden volič svojím postojom rozhodne, či bude referendum platné, alebo nie,“ povedala nám hovorkyňa strany Patrícia Medveď-Macíková.
Otázne je, či to Slováci pochopia
Jozef Lenč, politológ
- Keďže referendum bude predchádzať procesu hlasovania o zmene ústavy a umožnení skrátenia volebného obdobia súčasnej Národnej rady, tak si myslím, že svoj význam má. Referendová otázka totiž proces vyvolania predčasných volieb uľahčuje. Museli by ho však dostatočne racionálne a zručne uchopiť tí, ktorí chcú predčasné voľby. Výsledok závisí od toho, či aj občania, ktorí sa opakovane v prieskumoch vyjadrujú, že by chceli predčasné voľby, pochopia, že referendum je cesta, ako sa k nim dostať.
Smer má reklamu zadarmo
Simona Bubánová, expertka na marketing
- Z pohľadu marketingu je to veľmi efektívny nastroj. Hovorí o ňom spontánne celá spoločnosť, médiá aj odborníci. Čiže strana, ktorá ho vyvolala, má reklamu zadarmo. To všetko však platí iba dovtedy, pokiaľ sa nestane niečo nepredvídané, ako napríklad to, že bude referendum zbytočné. V tom prípade bude pre strany, ktoré ho vyvolali, ťažkým marketingovým orieškom vysvetliť ľuďom, sestričkám, učiteľom a dôchodcom, prečo sa vyhodí toľko veľa peňazí zo štátnej kasy na zbytočnú vec.