Ukázali podrobné čísla. Slováci si pred pár týždňami vybrali nových šéfov samospráv. Nový Čas sumarizoval výdavky, ktoré víťazi v krajských mestách a vo VÚC vrazili do kampane.
Celkovo smerovali do boja o voličov milióny eur, pričom efektívnosť kampane sa dá vypočítať na základe toho, koľko stál kandidáta jeden získaný hlas.
Primátori miest
Žilina
Peter Fiabáne - nezávislý
Otvoriť galériu
Primátor mesta Žilina Peter Fiabáne
Zdroj: tasr
- Počet získaných hlasov: 11 654 (45,53 %)
- Celkové výdavky: 85 395 €
- Cena za voliča: 7,33 €
- Ďalšie štyri roky na čele mesta si zabezpečil aj žilinský primátor Peter Fiabáne. Na predvolebnú kampaň minul vyše 85-tisíc a jeden hlas ho tak stál vyše 7 €.
Košice
Jaroslav Polaček - KDH, SaS, Sme rodina, NOVA, Szövetség - Aliancia, SRK, Dobrá voľba a Umiernení a OĽaNO
Otvoriť galériu
Na snímke primátor Košíc Jaroslav Polaček.
Zdroj: TASR - František Iván
- Počet získaných hlasov: 20 561 (36,79 %)
- Celkové výdavky: 183 609 €
- Cena za voliča: 8,93 €
- Post vo voľbách obhájil aj košický primátor, ktorý na kampaň minul vyše 183-tisíc eur. Kandidát podporovaný širokou koalíciou strán od KDH, SaS cez Szövetség - Aliancia až po OĽaNO a Sme rodina nakoniec získal o niečo viac ako tretinu hlasov. Z pomyselného súboja primátorov aj županov vychádza, že na zisk hlasu jedného voliča vynaložil najviac peňazí - takmer 9 eur.