V minulom roku pokračoval trend z predošlých dvoch covidových rokov. "Poisťovne opäť napredovali v digitalizácii a transformácii svojich procesov do digitálneho prostredia," uviedol riaditeľ pre životné poistenie v spoločnosti Patrik Szabó. Klientom aj v tomto roku odporúča, aby si skontrolovali staršie poistné zmluvy a prispôsobili ich na súčasné trendy, pokiaľ nechcú veľa riskovať.
Ľuďom, ktorí ešte nemajú životné poistenie, radí zvážiť to a poradiť sa s odborníkom, ako si ho správne vybrať a nastaviť. Novinky, ktoré poisťovne minulý rok priniesli v rámci životného poistenia, zväčša obsahovali úpravy jednotlivých pripoistení. Viaceré poisťovne znížili čakacie doby, zvýšili limity poistných súm alebo upravili výluky naprieč rôznymi pripoisteniami, zhodnotil Szabó.
Záujem klientov o životné poistenie aj v minulom roku stúpol. Bolo to vidieť na dopoisteniach k existujúcim zmluvám či na nových zmluvách. Klienti cítili potrebu byť zabezpečení k svojim záväzkom, čo je aj vzhľadom na vyššiu zaúverovanosť obyvateľstva správne a nevyhnutné, zdôraznil riaditeľ pre životné poistenie.
V tomto roku na poistnom trhu spoločnosť očakáva pokračovanie v trendoch z minulého roku. Trh sa bude uberať rovnakým smerom a bude naďalej digitálne napredovať, predikuje odborník. Segment poisťovníctva je podľa neho celkovo jedným z najdynamickejších v rámci finančného trhu, čo je poznať aj na produktových zmenách a novinkách.