O problémoch vie Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) aj Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). „Stavba je v predbežnom užívaní, teda v tomto čase sa konajú s projektantom a so švajčiarskymi partnermi aj konzultácie, na základe ktorých sa odstraňujú nedostatky,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.
„Vplyvom klimatických zmien dochádza k vytváraniu námrazy na trakčnom vedení z dôvodu hustej hmly, resp. mrholenia v čase teplotnej inverzie. Taktiež dochádza k vytváraniu ľadovej vrstvy na vodičoch, ak padá mrznúci dážď. Tieto skutočnosti zhoršujú kontakt zberača s trolejovým vedením a v extrémnych prípadoch dôjde k prerušeniu vodivej cesty trakčného prúdu. Zástupca ZSSK informoval o preverení používania hlavy zberača vybavenej vibračným zariadením na vozidlách prevádzkovaných na horských tratiach Švajčiarska a návrhu na vybudovanie automatizovaného systému elektrického ohrevu trakčného vedenia,“ uzavrela.
Aj riaditeľ odboru komunikácie ZSSK T. Kováč potvrdil početné výluky na trati. „Minulý rok bolo viacero výluk. V minulom roku bola kvôli poveternostným vplyvom prevádzka na trati pozastavená dvakrát,“ uviedol.