TASR o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková. Podanie daňového priznania sa týka nových nehnuteľností, zmeny vlastníckych vzťahov k pôvodnej nehnuteľnosti alebo v prípade dedičstva rozdelenia na nových spoluvlastníkov.
V prípade dedičstva sa daňové priznanie podáva do 30 dní od právoplatnosti rozhodnutia o dedičstve. V prípade bezpodielového vlastníctva manželov podáva priznanie len jeden z manželov. V prípade spoluvlastníkov podávajú vlastníci daňové priznanie buď každý do výšky svojho podielu, alebo na základe dohody spoluvlastníkov podá daňové priznanie jeden z nich.
Daňovník musí uviesť číslo parcely, orientačné číslo a súpisné číslo pri stavbách, číslo bytu pri bytoch a hlavne výmeru nehnuteľnosti. "Výpočet výšky dane sa odvíja od sadzby dane určenej pre daný typ nehnuteľnosti a jej výmery. Údaje sú uvedené v liste vlastníctva k nehnuteľnosti, v rozhodnutí odboru katastra nehnuteľnosti či v zmluve, ktorou nadobudol nehnuteľnosť," spresnila Schmucková.
Priznanie k dani z nehnuteľnosti je možné podať poštou, elektronicky či osobne v podateľni oddelenia miestnych daní a poplatkov na Blagoevovej ulici v Petržalke. Medzi najčastejšie chyby, ktorých sa daňovníci dopúšťajú, patria podľa magistrátu chýbajúci podpis daňovníka, nevyplnené priľahlé pozemky i nesprávne zaradenie nehnuteľnosti pri právnických osobách.