Tajomstvo úspechu
Broukov úspech spočíval v tom, že do nakupovania zavádzal nové formy predaja. Keď si dnes pochvaľujeme, ako nám do schránok chodia letáky s novým sortimentom a so zľavami, ako nemusíme na vyššie poschodia šliapať po schodoch, lebo nás odvezú eskalátory, ako sa môžeme medzi nakupovaním najesť, „odložiť“ deti do detského kútika, či mať si len tak kam sadnúť, velebíme v tom najlepšom práve Brouka, ktorý toto všetko do našich obchodných domov po vzore tých európskych a amerických zaviedol ako prvý.
Vrátane podlahového kúrenia či potrubnej pošty. A to sme ešte nespomenuli, že myslel aj na zamestnancov. Zriadil pre nich jedáleň, odpočivárne s ležadlami aj terasy na opaľovanie. Nie nadarmo ho mnohí prirovnávajú k Baťovi.
„Ovládol som najvyššie organizačné umenie – organizovať úmerne k svojim silám, staré búrať, nové stavať, ale vždy len toľko, koľko môžem za daných pomerov využiť a zvládnuť,“ povedal o svojom úspechu Brouk v roku 1933.