Čísla sú jeho láskou
Keď ho zapísali do Montessori škôlky, tak po prvom dni pani riaditeľka napísala rodičom, či vedia, že Vilko už vie počítať do 30. „Pamätám sa, že sme sa vtedy s manželom smiali, lebo v skutočnosti vedel počítať do sto,“ zaspomínala Marie. „Je ako špongia, stále chce niečo riešiť. Niekedy je v autobuse schopný pýtať si 30 minút slovné úlohy. Čím je príklad vtipnejší, tým viac sa zabáva,“ doplnil ju Vilkov ocino Radoslav. S rodičmi Slovákmi žije v Brne. Pri poslednom otvorenom dni v škôlke ukazoval rodičom, ako vie spočítavať a odčítavať štvorciferné čísla, hravo rieši príklady z matematiky pre tretiakov v základnej škole.
Dvaja psychológovia ho nezávisle od seba ohodnotili tak, že má nadpriemerný intelekt. Obaja rodičia sú na Vilka hrdí, ale, ako sami skromne hovoria, nechcú, aby si ostatní rodičia mysleli, že je to len ružové, keďže každé dieťa má svoje silné aj slabé stránky. „Vilko vyniká v matematike, ale je pre neho ťažšie nájsť si kamarátov, často je precitlivený, šport je pre neho cudzie slovo. My sme však radi, že má niečo, čo ho napĺňa a baví,“ zhodli sa Vilkovi rodičia. Malý škôlkar má rád pozornosť dospelých a je skôr introvert. „Ak si niekto získa jeho srdce, potom je z neho oddaný kamarát,“ uzavrela mamina.
Tento talent treba rozvíjať
Vierka Paulíny, špeciálna pedagogička
- Takéto deti sú veľmi vnímavé a vynikajú už od útleho detstva. Dokážu spočítavať vysoké čísla a majú predstavy o číselnej osi vrátane vysokých čísel. Rodičom by som kvôli pozitívnemu progresu odporučila konzultácie s odborníkmi. Podľa mňa by takéto deti mali navštevovať špeciálnu školu pre mimoriadne nadané deti, pretože potrebujú odborné postupy a systematické vedenie pri rozvíjaní svojho talentu.