Autom sa vozil aj Edison
Ďalšími majiteľmi boli podľa Tomčíka gróf Bathyány, gróf Pálfi a továrnik Anton Marshal, výrobca kočov na dnešnej Medenej ulici. Vlastnil „koč bez koní“ značky Benz s jednovalcovým motorom značky Benz. „Dosahoval rýchlosť až 20 km. V tom čase, do roku 1914, bolo v meste asi 30 automobilov,“ vyratúva historik.
Tomčík ďalej prezradil aj to, kto bol prvým taxikárom v Bratislave. „Ešte pred prvou vojnou si Gustav Schuster kúpil auto Laurin-Klement od firmy Auto-moto-velo Kecskeméty na Štúrovej ulici za 10 000 korún a bol prvým taxikárom v meste. Pri návšteve vozil amerického prezidenta Roosevelta,“ prezradil.
Autom sa pri svojej návšteve v Bratislave v roku 1911 nechal voziť aj vedec a vynálezca Thomas Alva Edison. Toto auto podľa Tomčíka patrilo istému Alexandrovi Stromskému. „Spôsob evidencie vozidiel v začiatkoch nebol jednotný a ako taký nebol zavedený hneď s príchodom prvého automobilu. Okrem toho na začiatku 20. storočia bola Bratislava súčasťou Uhorska, preto aj prípadné archívne pramene sa nemusia nachádzať na našom území,“ dopĺňa Tomčíka Michal Jajcaj z dopravného múzea v Bratislave.