Ako vysvetlil pre agentúru SITA, indície aj spomienky pamätníkov zatiaľ naznačujú, že by mohla pochádzať z bývalej časti nákladnej železničnej stanice. Pomôcť by podľa neho mohlo vyhlásenie územia za envirozáťaž. Lokalitu by následne mohli vyčistiť tak, ako tomu bolo v prípade areálu bývalých vojenských kasární, ktoré čelili v minulosti podobnému problému.
Stretnutie vo štvrtok 19. januára bolo podľa Škáru opäť zamerané na identifikáciu zdroja úniku ropných látok do rieky Poprad. „Ide konkrétne o dve vyústia, jedno je za nákupným centrom Lidl, teda povyše mosta, ktorý sa bude opravovať, druhé pod mostom. Nevieme sa dlhodobo dopátrať k zdroju kontaminácie, hoci sme už prijali mnohé opatrenia,“ opísal. Do prípadu bola podľa jeho slov zapojená aj Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja, ktorá v roku 2019 realizovala kamerové skúšky v potrubiach.
Pred dvoma týždňami zase okresný úrad za pomoci Podtatranského vodárenského podniku v Poprade vykonal takzvané dymové skúšky. Okrem toho vychádzajú aj z indícií starších pamätníkov, ktorí poukazujú na železničnú stanicu, tá je v danej lokalite položená najvyššie. „Podľa nich tu sovietske vojská, ktoré k nám prišli v roku 1968, vybudovali podzemné zásobníky nafty. Dodnes sa tam nachádza rampa, v blízkosti ktorej vraj boli tieto podzemné zásobníky. Nikto ich už však nevie identifikovať, pretože sú určite zasypané,“ uviedol kežmarský okresný prednosta.