Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) zavedenie manipulačného poplatku za službu pripravuje so zámerom motivovať ľudí viac kupovať lístky elektronicky alebo v automatoch. Poplatok by sa nemal týkať dôchodcov, či zdravotne znevýhodnených osôb. Podľa povereného ministra dopravy Andreja Doležala (nom. Sme rodina) sú aj cestujúci, ktorí nevedia alebo nemôžu fungovať v online svete.
„So Železničnou spoločnosťou Slovensko sme sa strategicky bavili o tom, aké zmeny môžeme v tarifnom lístkovom systéme zaviesť tak, aby sme boli o niečo efektívnejší. Vychádza to aj z debát s Útvarom hodnoty za peniaze, tam boli tlaky na valorizáciu ceny lístkov, zmenu systému bezplatnej dopravy, zmenu sedlových časov,“ informoval rezortný šéf. Spomínaný poplatok má podľa neho ľudí podnietiť, aby sa viac zamerali na kúpu lístkov online.
ZSSK podľa Doležala obstarala, alebo obstaráva 180 samoobslužných terminálov, teda automatov na lístky, ktoré majú nahradiť v niektorých staniciach klasickú pokladňu. „Dôvod je opäť veľmi zrejmý. Ak máte v stanici klasickú pokladňu s pracovníkom a pokladňa predá niekoľko desiatok lístkov denne, tak asi sa to veľmi neoplatí. Tam budeme zriaďovať samoobslužné terminály, respektívne automaty na lístky,“ vysvetlil minister.