"Je to úplne za hranou toho, na čo sme zvyknutí v našej politickej kultúre. Myslím si, že takto brutálne manipulatívne kampane nemali ani Václav Klaus či Miloš Zeman," domnieva sa Hejlová.
Babišova kampaň pred druhým kolom sa podľa nej podobá rétorike bývalého slovenského premiéra. "Mne to pripomenulo Roberta Fica na úrovni nadávok a invektív, ktoré je schopný využiť," povedala Hejlová. Vedúca Babišovej kampane Tünde Bartha odmietla, že by jej obsahom vyvolávali strach. Podľa nej zdôrazňujú len to, čo im vyšlo z analýz, že trápi spoločnosť. Hejlová to komentuje ako typickú racionalizáciu konania, pri ktorom tušíme, že s ním mnoho ľudí nesúhlasí.
Napriek emotívnej kampani Andreja Babiša si odborníčka myslí, že v jeho tíme funguje väčšia synergia. "Je viac kompaktný, zohratý a profesionálnejší. U Petra Pavla vidím nejaké rezervy a myslím si, že by sa toho v kampani dalo ešte dosť vylepšiť," zhodnotila oba tímy Hejlová.
Pred voľbami sa podľa nej kandidáti štylizujú najčastejšie do dvoch rolí – líder alebo obyčajný človek z ľudu. V prípade Pavla aj Babiša ide o mix oboch prístupov, avšak "ľudového človeka" vidí skôr v Pavlovi. Poukázala napríklad na nosenie flanelovej košele, ktorá sa stala symbolom jeho kampane. "Je to jednoznačne štylizácia do role - som jeden z vás, viem, ako žijete, žijem rovnaký život," vysvetlila.