S Hegerom by mohol byť problém
Jozef Lenč, politológ
Projekt môže rátať s poznateľnosťou Mikuláša Dzurindu a aj s hlasmi, ktoré by mohol priniesť či už on ako osoba, alebo spomienkový optimizmus na Modrú koalíciu z konca 90. rokov. Potenciál strany, ktorej by šéfoval Mikuláš Dzurinda, nie je podľa mňa väčší ako jednociferný. Na druhej strane, ak by chcel tento projekt absorbovať aj Eduarda Hegera, mohol by byť problém s tým, ako sa k tomu postaví Dobrá voľba, ktorá by tiež mohla byť súčasťou tohto projektu. Dobrá voľba zrejme nie je úplne nadšená z toho, že tí, ktorí ešte včera pomáhali Igorovi Matovičovi rozbíjať štát, by boli zrazu očistení.
Závisí od tvárí
Pavol Baboš, politológ
To, aké bude mať tento subjekt šance, závisí od toho, kto všetko sa k nemu ešte pridá a akých ľudí dokáže presvedčiť, aby boli tvárami tejto strany. Čím známejšie a dôveryhodnejšie tváre to budú, tým budú vyhliadky pre stranu lepšie. Dôležité bude aj to, ako komunikačne zvládnuť „predať“ tie hlavné posolstvá ľuďom. Koľko môžu získať percent, to nemôže dnes zodpovedne povedať nikto.
Sebavedomý či arogantný?
Dzurinda na tlačovke predstúpil pred novinárov sebavedomý, no niekedy sa voči nim poriadne vymedzoval a na niekoho mohol pôsobiť mierne arogantne. Pri nepríjemnejších otázkach sa snažil uhnúť cez to, že sú príliš nástojčivé či nervózne, redaktorke, ktorá kládla otázky, povedal, že je „mladučká“ a fakt, že odpovie už len na tri otázky, odôvodnil tým „aby netrpeli dámy na vysokých podpätkoch“.
Odborník na marketing Róbert Slovák si myslí, že Dzurinda vystupuje príliš akademicky. „Je zaskočený tým, keď od neho chcú novinári odpovede na jednoduché a relevantné otázky. Mám z neho podobný pocit ako niekedy z pani Radičovej - je v pozícii učiteľa a starého otca, ktorý poťahuje za ucho svojich vnúčikov, a to asi nebude funkčné,“ tvrdí Slovák.
Ľudia vedia, čo je Modrá
Simona Bubánová, marketingová expertka
Nový subjekt na politickej scéne je vždy v centre pozornosti. Tak tomu bolo aj keď sa znovu ohlásil do politiky Mikuláš Dzurinda. Názov strany strategicky výborný, logo značky po grafickej stránke slabšie. Z pohľadu marketingu to mal omnoho ľahšie ako iné subjekty, ktorých úlohou pri zrode je hlavne budovať znalosť značke. Či v dobrom, ale aj v zlom, ľudia majú pomerne vysokú znalosť pre to, čo znamená pojem Modrá.
Lebo slogan "Modrá je dobrá" rezonuje doteraz, aj keď strana, ktorá ho pôvodne používala už neexistuje. Ľudia si tento veršík osvojili do hovorovej reči. Modrá koalícia má teda na čom budovať komunikačne, ale aj obsahovo. Súvislosť s Mikulášom Dzurindom a výsledkami jeho pôsobenia ako premiéra je, že má pomerne vysokú znalosť aj u všeobecnej populácie. Je faktom, že má už šedivé vlasy a aj dikcia jeho príhovoru bola taká, že novinári asi mali pocit, že ich poučuje, niečo ako keď hovorí profesorka Radičová.