Dúfa, že jej to pomôže oživiť predaj potravín, ktoré sú dlhodobo na ústupe a ktorým sa mnohé supermarkety vyhýbajú. TASR o tom informuje na základe správy Reuters. Prezident spoločnosti Hideki Tokoro zdravil potenciálnych zákazníkov v najnovšom "bezobslužnom obchode" firmy - trojici predajných automatov v Motomači, luxusnej nákupnej štvrti, kde sídlia módne butiky a remeselné pekárne.
Firma nedávno zriadila dve podobné zariadenia v Tokiu, budúci mesiac plánuje uviesť do prevádzky štvrté v Osake. Dúfa, že v priebehu nasledujúcich piatich rokov sa ich počet rozrastie na 100. Podľa Tokora mnohé supermarkety sa obávajú, že ich budú obťažovať skupiny bojujúce proti lovu veľrýb, takže nepredávajú ich mäso. No zároveň existuje veľa ľudí, ktorí ho chcú konzumovať, ale nemajú si ho kde kúpiť. Preto sa spoločnosť rozhodla pre predajné automaty.
Ponúkané produkty sú najmä z veľrýb ulovených v Japonsku, uviedol hovorca spoločnosti. A hoci v krajine panuje názor, že konzumácia veľrýb je súčasťou japonskej kultúry, ich spotreba, ktorá vyvrcholila začiatkom 60. rokov 20. storočia, neustále klesá, keďže sa na trhu objavili iné a cenovo dostupné zdroje bielkovín.