Od 13. februára preto zaviedli napríklad zastávky na znamenie. Cestovné by zatiaľ zvyšovať nemali. No bude avizovaná polmiliónová úspora stačiť?! Opatrením na znižovanie nákladov je zavedenie všetkých autobusových a trolejbusových zastávok na znamenie.
„Pomôže to oproti súčasnosti znížiť sumu na prevádzku takmer o pol milióna eur prostredníctvom úspor na pohonných hmotách pri brzdení a rozbiehaní. Cestujúcim sa skráti jazdná doba v priemere o približne 10 % v časoch mimo dopravnej špičky,“ podotkol hovorca dopravného podniku M. Chlebovec.
Zmena sa podľa neho dotkne približne tretiny všetkých zastávok v meste, keďže na zvyšku zastávok už pravidlo včasného znamenia platí. Bratislava sa tak zaradí medzi iné zahraničné, ale aj slovenské mestá – napríklad Nitru, kde podobné opatrenia už fungujú. Pre cestujúcich stojacich viditeľne na zastávke sa nič nemení.
„Vozidlo v takomto prípade zastaví na zastávke automaticky, rovnako aj v prípade, ak sa v jej priestore už nachádza spoj inej linky. Pred vystupovaním je zase potrebné vždy včas stlačiť tlačidlo na dopytové otvorenie dverí alebo tlačidlo ,stop‘,“ ozrejmil. Nový Čas zaujímalo, čo sa stane, ak príde na zastávku spoj skôr.
„Stále platí, že vodič nesmie odísť zo zastávky skôr než je to určené cestovným poriadkom,“ dodal s tým, že po 13. februári bude DPB jednotlivé časy liniek sledovať, vyhodnocovať a v prípade potreby upravovať cestovné poriadky. Ceny lístkov a predplatenie by mali ostať rovnaké.
DPB a hlavné mesto posledné mesiace hľadali možnosti, ako dokážu zabezpečiť určité úspory bez toho, aby zásadne ovplyvňovali fungovanie MHD v meste. „Zmenami dosiahneme značnú úsporu aj bez výrazného vplyvu na cestujúcich,“ potvrdila hovorkyňa magistrátu Dagmar Schmucková. Je však otázne, či toto úsporné opatrenie bude natoľko efektívne, že ušetrí toľko nákladov, aby dopravný podnik nemusel zdražovať služby.