Závislosť od alkoholu je najrozšírenejšia forma závislosti nielen na Slovensku, ale aj celosvetovo. Rizikovo u nás pije viac ako 400 000 ľudí. Už štyri týždne bez alkoholu však dokážu odhaliť, či sa u človeka začala rozvíjať závislosť. Poukazuje na to aj celoslovenská kampaň Suchý február, ktorá vyzýva ľudí vzdať sa na mesiac všetkého alkoholu.
Medzi Slovákmi dominuje pitie liehovín, tvrdého alkoholu, teda vysoko koncentrovaného v relatívne malom množstve tekutiny. „Cieľom kampane je prispieť k tomu, aby verejnosť vzala na vedomie riziká, ktoré vyplývajú z užívania alkoholu v akomkoľvek množstve. Iba necelých 20 % našej populácie neužíva alkohol vôbec. Väčšina populácie teda patrí medzi konzumentov. Konzum alkoholu však nie je samozrejmosť, ktorú by nebolo možné zmeniť a ktorú musíme akceptovať. Preto chceme v rámci tejto kampane podporiť jednotlivcov aj skupiny v tom, aby zmenili konzum alkoholu aspoň na krátke obdobie a posúdili benefity tejto zmeny,“ uviedol Boris Bodnár, lekár, riaditeľ Centra pre liečbu drogových závislostí Košice a predseda Sekcie medicíny závislostí Slovenskej psychiatrickej spoločnosti.
Kampaň Suchý február sa tento rok prepojil netradične s umením. Tí, ktorí majú záujem vyskúšať si výzvu vydržať mesiac bez kvapky alkoholu, môžu tak urobiť na stránke www.suchyfebruar.sk. Počas kampane zároveň môžu prejaviť svoje umenie a vytvoriť niečo nové. „Dielo stačí natočiť, odfotiť, nahrať, napísať, namaľovať, vymodelovať, ale hlavne zdieľať. A to s hashtagmi #nepitjeumenie a #suchyfebruar,“ spresňuje za organizátorov Petr Freimann, riaditeľ neziskovej organizácie Suchej únor, ktorá kampaň organizuje.