Nissan a Nismo
V roku 1984 spoločnosť Nismo založili a o štyri roky na to vytvorili svoj prvý automobil Nissan Saurus. Išlo o pretekársky špeciál s 2-litrovým motorom a turbom. Osvedčili sa a o rok už ladili vrchol ponuky - Skyline GT-R (R31) pre preteky skupiny A. Vyrobili 823 kusov a edíciu 500 kusov homologizovaných do bežnej premávky. Nismo však vyrábalo aj kompletné tuningové sety. V nedávnej minulosti sa japonská fi rma sústredila najmä na modely 370 Z, GT-R, ale pohrali sa aj s kompaktným SUV Juke.
Rozdiel základný model vs. upravený:
- Nissan GT-R od 100 500 €
- Nissan GT-R Nismo od 197 000 €
Po kariére motocyklového a automobilového pretekára založil Karl Abarth spoločnosť Abarth & C. Stalo sa tak v roku 1949 v Bologni v Taliansku a jeho spoločníkom bol Guido Scagliarini. Prvým vyrobeným vozidlom bol roadster 204 A, vychádzajúci z Fiatu 1100. Vozidlo okamžite zvíťazilo v šampionáte 1100 Sport a vo formule 2. Okrem pretekania sa spoločnosť zamerala aj na výrobu tuningových sád, ktoré zlepšovali výkon aj rýchlosť štandardných vozidiel. Počas prvých pár rokov mala spoločnosť Abarth & C. 375 zamestnancov a ročne vyrábala okolo 300 000 výfukových systémov. V 50. a 60. rokoch značka rástla a vylepšovala svoje meno, no v roku 1971 odpredal firmu automobilke Fiat. O osem rokov neskôr, v roku 1979, Carlo Abarth vo veku 71 rokov zomrel a vedenie Fiatu dalo inžinierom Abarthu voľnú ruku vo vedení pretekárskeho programu automobilky. V 90. rokoch však toto oddelenie začalo upadať, až skončilo. Abarth napokon Fiat reinkarnoval v roku 2000, keď sa stal samostatnou značkou v rámci koncernu Fiat.
Rozdiel základný model vs. upravený:
- Fiat 500 Hybrid od 15 550 €
- Abarth 595C Competizione od 26 000 €