"V roku 2018 to bolo približne 19 miliónov eur, dnes sme na úrovni 31 miliónov eur," skonštatoval. Pripomenul aj pokles počtu cestujúcich. "V aktuálnej finančnej situácii je pre nás neúnosné, aby v Košiciach chodili poloprázdne autobusy a električky," dodal. O poklese počtu cestujúcich hovorí aj DPMK, podľa neho je to v súčasnosti približne o 11 percent menej oproti obdobiu pred pandémiou nového koronavírusu.
Generálny riaditeľ DPMK Vladimír Padyšák vysvetlil, že na avizovanom rokovaní chcú dosiahnuť to, aby MHD mohla v tomto roku premávať aspoň tak, ako vlani. "Na to sme žiadali 36 miliónov eur, mesto pridelilo 26 miliónov eur," spresnil s tým, že okrem zvýšených nákladov v súvislosti so zdražovaním počítajú aj s navýšením miezd zamestnancov.
Kým mesto vyzýva na optimalizáciu riadenia, DPMK tvrdí, že už zabezpečilo úsporu prevádzkových nákladov. Odborári chcú štrajkom upozorniť na to, že nedostatočné financovanie zo strany hlavného akcionára, ktorým je mesto Košice, ohrozuje ohodnotenie zamestnancov aj pracovné miesta.
Ostrý štrajk, ktorý paralyzoval košickú MHD, spôsobil v utorkovej rannej špičke aj zvýšené zdržanie na cestách v meste oproti bežnému dňu.