Z 356 prípadov, ktoré v priemere denne riešia, sa približne 200 týka dopravy. Snahou mestskej polície je však čo najmenej pokutovať šoférky a vodičov v uliciach hlavného mesta. Ak bude menej dopravných priestupkov, budú sa môcť policajti a policajtky výrazne viac venovať usmerňovaniu dopravy pred školami, kontrole psičkárov, tvorbe nelegálnych skládok v prírode či konzumácii alkoholu mladistvými a maloletými. V čom sa treba zlepšiť?
Na prvé priečky sa radí parkovanie na chodníkoch, pri ktorom nezostáva súvislá voľná šírka chodníka najmenej 1,5 metra. Hovorkyňa mestskej polície B. Krajčovičová zdôraznila, že v zónach zákazu zastavenia alebo státia a zónach s plateným alebo regulovaným státím je zakázané parkovať na chodníkoch aj pri dodržaní potrebnej vzdialenosti. „Vodiči a šoférky tiež často ignorujú pravidlo, že nesmú zastaviť a stáť pred vjazdom na cestu alebo na vyhradenom parkovisku. Dochádza tak k situáciám, keď auto vytvára prekážku cestnej premávky a je potrebné ho odtiahnuť. Okrem pokuty sa uhrádza aj poplatok za odťah, ktorý je 130 eur,“ uviedla.
Často dochádza k porušeniu zákazu zastavenia či státia na zebre, ale aj k parkovaniu v jej tesnej blízkosti. „Vozidlá sú odstavené tak, že chodcom a cyklistom znemožňujú výhľad na cestu a ohrozujú ich bezpečnosť. Vodiči a vodičky, ktorí idú okolo priechodov, zas na nich nevidia. Státie je zakázané nielen na priechodoch, ale aj vo vzdialenosti kratšej ako 5 metrov pred nimi,“ dodala hovorkyňa. Podľa nej, ak vodič nemá kde zaparkovať, stáva sa, že zvolí takzvané „menšie zlo“ a odstaví auto napríklad na neďalekú zatrávnenú plochu. „Parkovanie na tráve je v zmysle zákona o cestnej premávke priestupkom, za ktorý hrozí v blokovom konaní pokuta do výšky 50 eur,“ uzavrela.