Až 84 percent gastro prevádzok zaznamenalo úbytok hostí a len 20 percent podnikateľov v gastre registruje nárast tržieb. Iniciatíva Pomoc pre gastro zrealizovala exkluzívny februárový prieskum s 510 majiteľmi reštaurácií, jedální a iných gastro prevádzok a 80 percent z nich zaznamenalo nižšiu návštevnosť oproti roku 2021 a takmer 40 percent prevádzkam klesli tržby o viac ako 21 percent.
Na otázku, ako hodnotia náladu v gastre, podnikatelia odpovedali indexom 3,9, čo predstavuje v školskom jazyku známku dostatočná. Podnikatelia v gastre sú veľmi opatrní, zvyšujúce sa ceny a ekonomická recesia sú dôvodom, že zníženie DPH ako formu pomoci zatiaľ nevníma až 37 percent majiteľov reštaurácií, 35 percent sa nevedelo vyjadriť a iba 28 percent si myslí, že gastro znížená DPH podporí. Informovala o tom v tlačovej správe hovorkyňa iniciatívy Pomoc pre gastro Magdaléna Koreny.
,,Optimisticky nehodnotia ani zvýšenie stravného pre zamestnancov na 6,80 eura. Až 46 % podnikateľov v gastre si myslí, že zvýšenie stravného nespôsobí návrat hostí do menučkových reštaurácií a podnikov,“ uviedla Magdaléna Koreny. Každá reštaurácia chce stiahnuť zákazníkov k sebe do reštaurácie, ide o cielený marketing na sociálnych sieťach, či zľavy pre hostí, tvrdí podnikateľka z bratislavských reštaurácii Naliatia Haramiová.