Využitím umelej inteligencie sú podľa Kráľa najviac ohrozené pozície v administratíve, zákazníckom servise, telemarketingu či v prípade pokladníc. "S pokladničnými systémami na báze umelej inteligencie, teda samoobslužnými pokladňami, už väčšina z nás má skúsenosti a v maloobchodných reťazcoch sa vyskytujú čoraz častejšie," povedala. Pripomenula, že vznikajú účtovné systémy s umelou inteligenciou, ktoré dokážu automatizovať mnoho účtovných úkonov, napríklad evidenciu transakcií alebo vytváranie finančných výkazov a reportov.
"To, že umelá inteligencia nahradí čašníkov, robotníkov, taxikárov, recepčných, telefonistov, programátorov, finančných analytikov alebo 'markeťákov' sa nestane," myslí si šéf marketingu ManowerGroup Jiří Halbrštát. Ich práca sa však podľa neho premení a bude sa od nich vyžadovať vyššia pridaná hodnota. Dôležitejšie bude empatia, sociálna inteligencia, komunikačné zručnosti, schopnosť zaujať a inšpirovať, kritické myslenie a mnoho ďalšieho. "Rozhodne nepríde v žiadnom odbore vlna prepúšťania. K zmenám bude dochádzať tak pomaly, že si ich takmer nevšimneme, "uzavrel.