Nešťastní pár bojuje o svoje peniaze už niekoľko mesiacov a s nimi minimálne ďalších 12 nespokojných klientov. Z poisťovne sa zatiaľ dočkali len chabej náplasti.
Kristína a Tomáš radi spoznávajú nové krajiny a tak sa rozhodli svoje 10. výročie svadby osláviť v exotickej Keni. Ku koncu mája 2022 vyplatili na výzvu cestovky komplet sumu za zájazd, ktorý sa mal uskutočniť v auguste. „Ostali sme však šokovaní, keď nám len pár dní po platbe zaslali z CK Alchemy Travel e-mail s tým, že hlásia úpadok. Neverím, že to predtým nevedeli. Veď do konca svojho fungovania cestovka normálne predávala zájazdy,“ hovorí rozhorčene Kristína. Konateľ Miroslav Škraban jej navrhol riešiť situáciu presunom zájazdu do CK Traventure s majiteľom, ktorý bol predtým sprievodcom CK Alchemy Travel. Mali ísť v septembri, no žiadny zájazd sa nekonal.
„Následne konateľ úmyselne zavádzal o vrátení peňazí v septembri, čo sa napriek dohode neuskutočnilo. Neskôr klamal, že vráti peniaze na splátky, ale neprišla ani prvá čiastka, čím vedome odďaľoval naše prihlásenie do poisťovne,“ dopĺňa nahnevaná klientka, ktorá v októbri kontaktovala poisťovňu. Tá im však vrátila len niečo vyše tisíc eur z celej sumy. Manželia našli cez internet aj ďalších poškodených, ktorí majú identickú skúsenosť s konateľom CK. Po úpadku CK najprv sľuboval presun zájazdu, potom vrátenie zaplatenej sumy, následne splátky, až kým sa nakoniec už vôbec neozval.
„Celá rodina sme chceli ísť na Island, zaplatili sme vyše 5.000 eur. Ešte deň pred úpadkom som kontaktovala cestovku, aby nám zaslali inštrukcie a oni nám to aj prisľúbili. O krachu pritom nepadlo ani jedno slovo,“ povie sklamane Katarína z Čadce, ktorá mala ísť na dovolenku s manželom a dvoma deťmi. Podobne jej bolo vrátených len 27 % z vyplatenej sumy. Spoločne s Kristínou a ďalšími nespokojnými klientmi teda podali trestné oznámenie na konateľa CK a obrátili sa aj na Slovenskú obchodnú inšpekciu, aby preverila konanie poisťovne.