O týchto plánoch rokovali členské štáty dlho a predbežne sa dohodli už minulý rok. Nemecko však úspešne lobovalo za zmenu v pravidlách tak, aby bolo možné po roku 2035 registrovať aj autá, ktoré by boli poháňané výhradne syntetickým e-palivom s neutrálnymi emisiami CO2. Európska komisia s tým súhlasila, príslušný návrh však nepredložila.
Preto nemecký minister dopravy Volker Wissing povedal, že Berlín nemôže s celkovým plánom súhlasiť. Konečné hlasovanie ministrov členských štátov na budúci týždeň malo byť už len formalitou, no teraz ho museli odložiť. Celkové zrušenie plánu, ktorý už bol dohodnutý, by bolo politicky zrejme neprijateľné, no určité zmeny sú možné. V Nemecku tvorí automobilový priemysel 5 percent výkonu ekonomiky, v Taliansku je to až 8,5 percenta. Výhrady k plánu majú aj Poľsko a Maďarsko.