No pri malej miere sebareflexie, každý z nás sa občas pomýli. K jazde s vypnutými svetlami či k nedaniu prednosti by dochádzať nemalo, no deje sa to. Oveľa častejšie však nedodržiavame rýchlosť, nepredvídame a odplácame.
1. Nerešpektovanie maximálnej rýchlosti
Neraz sa stane, že cestári osadia na pohľad nelogickú značku obmedzujúci limit na danom úseku. Napríklad taká značka s 30 km/h, kde sa inokedy jazdí 90 km/h, vie naštvať nejedného človeka. Každopádne, pokiaľ sa na ceste pracuje, dáva toto obmedzenie zmysel - chráni cestárov. Avšak nájdite jedného vodiča, ktorý tam pôjde takou rýchlosťou... Najhoršie je, pokiaľ v takom úseku začnete tvrdo brzdiť. Ideálne je spomaľovať kontinuálne, ale nie motorom - brzdami. Ak by ste sa postavili na brzdu, v našich končinách hrozí, že sa vám do kufra pozrie ten za vami, alebo vás vytrúbi. Ideálne je jazdiť len decentne pod alebo nad limitom a najmä - pozerať sa ďalej pred seba. Ak totiž vo vysokej rýchlosti sledujete len toho pred sebou, je to v podstate úplne zbytočné. Pozerajte sa aspoň raz za čas aj na ďalšie autá v premávke, vďaka čomu dokážete oveľa lepšie predvídať a prípadné problémy zažehnáte ľahšie, pretože budete mať pomyselný náskok pár desatín sekundy. Tie môžu vám alebo iným zachrániť život.
Tip ako jazdiť:
V meste, kde dochádza k množstvu nedobrzdení, je základom (tak ako inde) dodržiavanie bezpečného rozostupu. Jedna dĺžka auta by mohla stačiť, no lepšia je trochu väčšia rezerva. Práve do týchto podmienok sa hodí defenzívny štýl jazdy. Nie je synonymom pre prehnane opatrnú jazdu, ale skôr pre pokojné a predvídavé správanie za volantom. Skrátka, sústreďte sa na situáciu okolo seba a myslite za druhých, niektorí to proste nezvládnu ani za seba. A nelietajte z pruhu do pruhu, v meste tým nezískate skoro žiadnu výhodu. Maximálne pár metrov.