Gastronomický magazín Ricardo sa pozrel na to, aké gastronomické trendy nás budú ovplyvňovať v roku 2023. Tu je 5 z nich.
1. Blízkosť a transparentnosť
Teraz viac ako kedykoľvek predtým chcú ľudia vedieť, odkiaľ ich jedlo pochádza, ako sa pripravuje a aký môže mať vplyv vo veľkom a malom meradle. Pod vedením mladších generácií sa toto úsilie o udržateľnosť a znižovanie účinkov našej spotreby na planétu prejaví prostredníctvom transparentnosti medzi spotrebiteľmi a dodávateľskými reťazcami. Reč bude aj o lokálnych potravinách a lepšej komunikácii medzi firmami a ich zákazníkmi.
2. Inflácia
Súčasné ceny v obchode s potravinami vás pravdepodobne donútia každý týždeň prehodnotiť, čo kupujete a prinútia vás pracovať v kuchyni s dostupnejšími možnosťami. Myslite na lepšie využitie produktov, ktoré nepodliehajú skaze, konzervovaných potravín a iných lacnejších ingrediencií, ktoré budú hrať významnejšiu úlohu vo vašich receptoch.
3. Menej mäsa
Tofu je teraz populárnejšie ako kedykoľvek predtým. Rastlinné potraviny sa už nepovažujú len za „alternatívu“, ale za prísady ako také. V roku 2023 si posvietime na vegetariánske jedlá a prísady a v kuchyni s nimi budeme zaobchádzať rovnako ako s mäsovými bielkovinami. Opäť sa zníži konzumácia mäsa.
4. Lokálne potraviny
Zvedavosť spotrebiteľov dozvedieť sa viac o tom, odkiaľ ich potraviny pochádzajú, bude tlačiť na ponuku kvalitných „miestnych“ produktov bez kompromisov. Zaujímajte sa aj vy o to, odkiaľ vaše potraviny pochádzajú.
5. Viac pikantných jedál
Obľúbenosť feferóniek v ostatných rokoch rastie a pikantné prísady sa objavujú vo všetkom od medu až po príchute zemiakových lupienkov.