Autá testovali všetky naraz v rovnakom čase za rovnakých podmienok. Najprv ich plne nabili a nechali stáť 14 hodín cez noc vonku pri teplote okolo nuly. Potom ich znovu nabili a vyrazili v konvoji na 24 km dlhý skúšobný okruh, zvolený tak, aby čo najlepšie zodpovedal podmienkam reálnej dopravy. Autá prešli 4 km mestskej premávky s častým zastavovaním a rozbiehaním. Nasledovalo 7 km plynulej rýchlosti 80 km/h a 13 km pri rýchlosti 110 km/h.
Všetky autá mali dofúkané pneumatiky na továrenské hodnoty. Najväčším žrútom energie v zime je vyhrievanie - preto mali všetky vozidlá nastavenú teplotu na 19,5 °C a tá bola kontrolovaná nezávislým teplomerom. Počas jazdy si autá pravidelne menili pozície v konvoji tak, aby nikto nemal výhodu z toho, že jazdí iba v „závetrí“. Takto jazdili, až kým sa úplne nevybili.
Najhoršie dopadlo čínske auto Ora Funky Cat, ktoré v zime vykazovalo až o tretinu nižší dojazd oproti oficiálne udávanému. Testovali aj dve verzie Renaultu Megane E-Tech, ktorým sa tiež príliš nedarilo. Najmenší rozdiel vykazoval Nissan Ariya, ktorému poklesol dojazd iba o 16,4 percenta.
Podľa Willa Nightingala z magazínu What Car? je rozdiel spôsobený aj tým, že legislatíva núti výrobcov uvádzať dojazd overený v predpísanom kontrolovanom prostredí, ktorý však nezodpovedá reálnej prevádzke. „Urobili sme tento test v zime, aby zákazníci mali jasnú predstavu, ako chladné počasie ovplyvní výkony ich auta,“ povedal Nightingale.
Mimochodom, tri autá testoval rovnaký magazín aj v lete - Cupra Born, BMW i4 a Tesla Model Y. Oproti hodnotám, ktoré časopis nameral vtedy, klesol ich dojazd v zime priemerne o 18 percent.