Adekvátne ceny?
Stanica Nivy bola podľa HB Reavis dimenzovaná na oveľa viac ako 970 spojov denne, ktoré v súčasnosti obsluhuje. Projektovaná bola na obsluhu 30-tisíc ľudí denne, reálne je to však iba 16-tisíc. Argumentovať šetrením podľa developera nie je na mieste.
„Cena za využívanie stanice dopravcami sa zvyšovala na úrovni inflácie, ktorá bola s každým dopravcom vrátane prímestskej dopravy zmluvne dohodnutá. Aktuálna cena tak odzrkadľuje reálne náklady vynaložené na prevádzku stanice vrátane enormného nárastu cien energií. Úroveň služieb a komfort pre cestujúcich stanice Nivy vysoko prevyšuje akúkoľvek autobusovú stanicu na Slovensku či v blízkom zahraničí a konkuruje staniciam v najväčších európskych metropolách,“ doplnila Móriová. Cena za vjazd autobusu na stanicu Nivy je v súčasnosti podľa našich informácií 9 eur, čo je iba asi o 4 eurá viac ako v Bardejove alebo Prešove. Túto sumu uhrádza Arrive kraj.
„V regionálnych spojoch vidíme pokles v počte cestujúcich o 25 % v porovnaní s predchádzajúcim dopravcom. V prípade, že by kraj pristúpil k radikálnej redukcii a nechá približne 12-tisíc ľudí vystupovať na zastávkach v rámci mesta, bude to mať dosah na prevádzku stanice ako takej. Samozrejme, následne budeme musieť vyhodnotiť, ako optimálne využiť priestory, ktoré sme vybudovali na účely autobusovej stanice,“ dodala Móriová.
Podľa informácií denníka SME zástupcovia obchodného centra Nivy v minulosti uvažovali, že ak by autobusová stanica nebola dostatočne využívaná, sčasti ju nahradia skladmi pre Lidl alebo Alzu, ktoré majú prevádzky v centre. Móriová nám však túto informáciu nepotvrdila. Autobusová stanica na tomto mieste je však aj súčasťou územného plánu mesta, takže stanica v nej bude, otázka je, aký prepravca by tam vypravoval spoje.