Na základe upraveného modelu to bude maximálne 1 000 eur. Zmierňuje sa totiž výška ekologického koeficientu pre staršie vozidlá s cieľom znížiť ich poplatkové zaťaženie. Novela prináša zmenu z doterajšieho spôsobu výpočtu poplatku, teda z kombinácie výkon a vek vozidla, na režim výkon a ekologický koeficient auta.
Ako sa zmenia registračné poplatky
- Maximálna výška klesá z 3 900 eur na 1 000 eur.
- Na nové autá je maximálny poplatok už len 400 eur. (namiesto 3 900 eur).
- Veľmi staré a zároveň veľmi výkonné autá budú mať poplatok maximálne 1 000 eur. (Prepisov týchto aut je len niekoľko stoviek ročne.)
- Z 370-tisíc prepisov ročne klesne (alebo pri 33 eur zostane rovnaký) registračný poplatok vo viac ako 95 percent prípadoch.
- Za vozidlo s výkonom nad 210 kW sa zaplatí maximálne 1 000 eur. (Takýchto áut bolo vlani iba 50.)
Koeficient podľa emisnej normy