Tonale je skôr umelecké dielo na kolesách s pridanou úžitkovou hodnotou auta. Každou krivkou karosérie priťahuje pohľady. Taliani navrhli SUV, ktoré nebudete chcieť zašpiniť od bahna, radšej ho vystavíte v blízkosti pešej zóny, aby jeho krásu mohli obdivovať okoloidúci. Čierna maska, veľké disky a sýta modrá metalíza spolu ladia najmä pri západe slnka.
Zlatá hodina je presne ten čas, keď si vychutnáte jazdu v Tonale, a to ani nemusíte prepínať na voliči jazdných režimov do najostrejšieho nastavenia Dynamic. S pohľadom upretým na dooranžova sfarbený horizont sa v sedadlách s dobrým bočným vedením dá rýchlo zabudnúť na všedné problémy a oddať sa čistému zvuku z kvalitného audiosystému. Lenže nálada je premenlivá a zaujímavá cesta vo vás prebudí športové DNA. No má ho aj Alfa? Nápovedou vám môžu byť masívne kovové pádla pod volantom.
Dostatočný výkon?
Pod kapotou sa skrýva 1,5-litrový benzínový radový štvorvalec, ktorý spolupracuje s mild-hybridným systémom a dokopy dávajú 130 koní a 240 Nm. Kto by teda čakal, že na počkanie spáli pneumatiky, mýli sa. I keď Tonale nemá parametre superšportu, jazdiť vie. Vyladený podvozok je v tomto prípade rýchlejší ako motor, a to nie je na škodu.
Odspodu prúdi do citlivého riadenia veľa informácií, vďaka čomu si viete Alfu vždy zarovnať a presne poslať do zákruty. Jediným mínusom sú veľké pneumatiky. Chcelo by to o palec menej a možno by sa tak nevrtela na nerovnostiach. Pretože keď sme si ju chceli naklepnutím brzdy a rýchlym švihnutím volantu preklopiť, rozhodila ju priečna nerovnosť a odľahčila vnútorné zadné koleso. Trochu sadla na predok a javila náznaky nedotáčavosti, napokon sa však chytila a zákrutu pekne vykrojila. Keby mala o 50 koní viac, zvládala by celkom divokú jazdu.